Aanmelding en intake

Aanmelding en eerste gesprek

Op onze website kun je je naam en telefoonnummer achterlaten waarna wij zo spoedig mogelijk contact  zullen opnemen. Dit kun je doen door op het aanmeldformulier te klikken. Wees je bij het versturen van je informatie bewust van de privacygevoeligheid ervan. Je kunt het ook telefonisch proberen. Als we niet bereikbaar zijn, laat dan op de voicemail een bericht achter.

Tijdens ons eerste telefonische contact zullen we kort doornemen of het zinvol is om een intakegesprek te houden. Is dit het geval, dan maken we een afspraak voor een eerste gesprek. Inschrijving is alleen mogelijk met een verwijzing van een arts.

Tot december 2019 hebben wij geen ruimte voor nieuwe aanmeldingen.

Wat neem je mee naar het eerste gesprek?

–  verwijsbrief van de (huis)arts

–  geldige legitimatie

–  actuele verzekeringsgegevens

Intakefase

Het eerste gesprek is een verkennend gesprek. Aan de hand ervan kun je zelf bepalen of je op je gemak bent en of de manier van werken je aanspreekt. Ook ons helpt dit gesprek om antwoord te krijgen op de vraag of we voldoende voor je kunnen betekenen of dat je elders beter geholpen kunt worden.

Dit laatste kan het geval zijn door bijvoorbeeld de ernst van de problematiek. We zullen dan met je bespreken welke hulp passender is. Besluiten we in overleg tot een vervolg, dan gaan we in een tweede intakegesprek dieper in op de problemen die je ervaart en brengen we de achtergrond ervan in kaart.

Samen stellen we een plan op voor verdere behandeling. Je eigen hulpvraag staat daarbij centraal. Tijdens de therapie bespreken we regelmatig of we samen op de goede weg zijn.

We zullen de loop van de behandeling ook volgen aan de hand van door jou ingevulde vragenlijsten. Eén van de vragenlijsten is een onderzoek naar je tevredenheid over de therapie.